Proiectul „Scriitori la școală”, ediția 2019, demarat de Asociația Podium, a debutat la Colegiul Pedagogic „Mihai Eminescu” din Târgu-Mureș, având-o invitată pe tânăra poetă Gabriela Feceoru. Aceasta a susținut ore de literatură contemporană la clasele a XII-a B, a IX-a A și a XI-a B, avându-le ca profesoare de Limba și literatura română pe doamnele Daniela Matache, Beatrice Standavid și Cristina Sărăcuț.

„Scriitori la școală este un proiect datorită căruia poezia mea, mai exact volumul meu de debut, „blister” (Editura Cartea Românească, 2017) a intrat în Colegiul Național Pedagogic „Mihai Eminescu” miercuri, 13 februarie. Cu ocazia aceasta constat sau reconstat că elevii au nevoie de poezie contemporană. Și când spun că au nevoie, spun că au nevoie în sensul de necesitate, nu de obligativitate. Doi dintre elevii care au participat la ora clasei a IX-A, și care, practic, au fost învoiți de la ora lor ca să fie acolo atunci, la clasa doamnei profesoare Beatrice Standavid, au citit din creațiile lor. Au fost trei ore de libertate pentru formarea de opinii, sau pentru comunicarea scriitor-cititori. La clasa a XII-a B a doamnei prof. Delia Matache am găsit pe băncile elevilor poezii din cartea mea. La clasa a XI-a B, clasa doamnei Cristina Sărăcuț, o elevă mi-a zis că a marcat-o una dintre poeziile mele și că ar vrea să discutăm despre acestea”, a declarat Gabriela Feceoru, pentru cotidianul Zi de Zi.

Poezia citită de Cătălin Șuteu – un tătic bingewriting în-o pentagramă vacantă

Crîșmă și preleapșă pre

poziția în care-mi dau busta peste orice circumstanță, înșelându-mă

glucidic dulcile amintiri revizuite timorând a fi melalcooliq.

Vânez broascquoe îți sare pofta de bruschete plimbi pe-un estuar noroios

Vâslind în scuze mă scuzați le-a trebuit să gătesc un rozător

și-au dat jos aparatul dentar în semn de solidaritate sau pro(de)gres

și-au făcut mustățile cu placa, erau gata de bal(amuc)oșii

aveau verde sub unghii, vertebre sub accesorii

pirsați în zona nu vorbim despre asta, scos la tablă asta-b-asta

quod erat demonstrandum să rezolv un triunghi echilateral „zi de ce vrei să fii diferit?”, „amețind vreau a fi triJunghiul bermudelor L”

un tătic cu salopetă într-o pentagramă

semnează carnete blestemate lesne mate

îngenunchează submisiv la ghiul, profesionam-n chiul

cornete și drobury de mare risc confecționa-m pliscul.

La chernobyl grindină, scoate limba /// unui prinzător de fluturi cu zmeul

Cu foarfece le-l uau puțin din vârfuri, destul cât să șchiopăteze-n primă fază

Târâtură mică născocită într-o ladă iată-mi ce-oi păstra-năuntru

Năut și un cuplu ce-l seacă cu paiuri cubice mă lasă exclamând hei ăștia întrec măsura libidinoși libidoului și inventează rubrici

„în2oaietz coloanafă fi bipedă și minervă”

simt cum îmi rup spatele cu leneveală anacronică instinctului primar al supraviețuirii post-crăp în fiecare după masă-n care nu scutur fața de masă

și mă perpetuez bingewriting folosind prezervate resurse alină-mi surse artsapiență. la îndemnul unor fraze     am interacționat cu doamneni

fapte care-au dus la plictiseala aia ordinară-n care rupeam poezii din volume de auto îngrijire să le-mpărtășesc cu nmineni sau nihilismul preoției

bona pensionară mamară avea shortcutul pe nokia 666 când nu i se răspundea imediat la rug-tăciuni și focul de tabără infernal pare conveniență când n-ai încălzire-n casă și nici bani pentru excursii. D-aia invadau tărâmuri

noi citeam o sută de poezii apă la moară îți dai seama defactotrăvesc mioara

încât se-ngrășase cu glanda lacrimală folosită în reprize SURFerindu-se umplând fântâna c-a oștirea făcea surf, nor lurking in dă dark.

Devor mm..mere bine, mă scrutau ca pe-o invenție dintre cutul apropiat

Continuam a devora, fructul cenzurat se ruginea în fața mea, fata mea se preschimba prea șchiopăta-n p(ff)ata visurilor mele se termină cu poluție

Abandonând o constituție și bătând la c-rap alimentara a-mi furniza muniție

Doar pentru clienții casei abiaștept ajunghi pe străzi

Sunt produsul mediul în care poluez – mă poți indentifica după tusea

Cu care bat ușor spatele amicilor până-i cocoșez și-i strâmb și-i schingiu. și-i

Podcast bistos.ro #scriitorilascoala cu Gabriela Feceoru

Proiectul „Scriitori la școală” este desfășurat de Asociația Podium, printr-o cofinanțare din partea Administrației Fondului Cultural Național (AFCN), cu sprijinul companiei Reea, sponsor „hardcover” al proiectului și al jurnalistei Ligia Voro, sponsor „paperback”.

Partenerii Asociației Podium în cadrul proiectului „Scriitori la școală” sunt: Inspectoratul Școlar Județean Mureș, revista Vatra și revista Látó, iar parteneri media sunt Radio Guerrilla, cotidianul Zi de Zi, Erdély TV și Radio Târgu Mureș.